Zajęcia dla starszych dzieci, umiejących chodzić. Będzie to nauka kopania piłki, turlania, podawania piłki do innej osoby w postaci siedzącej i stojącej, a także kopanie do celu. Będzie się to odbywało w postaci swobodnej zabawy z piłką, ale także w bardziej zorganizowanej, np. poprzez grę w kolory.
Program Pierwsze Kroki
Pierwsze Kroki Lekkoatlety
Pierwsze Kroki Kucharza
Pierwsze Kroki Weterynarza
Rozpoznawanie zwierząt na obrazku i nauka wydawania ich odgłosów. Pomocami naukowymi będą książeczki edukacyjne, pluszaki i inne zabawki. Będziemy aranżować zabawę w farmę, gdzie żyje wiele zwierząt domowych, ale także wybierzemy się wirtualnie do zoo, gdzie poznamy bardziej egzotyczne zwierzątka.
Pierwsze Kroki Kompozytora
Elementy muzykoterapii mają zainicjować u dzieci wrażliwość na muzykę. Dzieci będą się relaksować przy muzyce uspokajającej w postaci odgłosów natury lub muzyce klasycznej, co jednocześnie będzie je oswajać z muzyką mistrzów. Dzięki temu dzieci osłuchają się z piękną muzyką.
Pierwsze Kroki Poety
W swoich zajęciach będę wprowadzać elementy bajkoterapii. Będzie się to odbywało w czasie odpoczynku dzieci – czyli na chwilę przed drzemką lub w czasie odpowiednim na wyciszenie dzieci. Rytuały czytania dzieciom polskich bajek polskich autorów, czyli odwołanie się do klasycznej literatury, ale także słuchanie audiobooków czy nowoczesnych nagrań ma oswoić dzieci z zawodem poety. Dzieci poprzez słuchanie dłuższych tekstów ćwiczą koncentrację, rozumienie mowy, wzbogacają język i wyobraźnię, odprężają się. Głośne czytanie stymuluje u nich rozwój zmysłów, rozwój emocjonalny, zwiększa wrażliwość na otaczający świat i ludzi.
Pierwsze Kroki Malarza
Pierwsze Kroki Matematyka
Elementy matematyki i nauki pisania. Chodzi przede wszystkim o oswojenie dzieci z kształtem literek, cyferek i figur geometrycznych poprzez zabawę z tego typu zabawkami, a także poprzez rysowanie różnych kształtów.
Ponadto zależy mi na rozpoczęciu edukacji logicznego myślenia. Będę zachęcać dzieci do kojarzenia różnych elementów, wiązania faktów i wyciągania wniosków. To bardzo ważne, aby od samego początku przyzwyczajać dziecko do łączenia ze sobą faktów i racjonalnego podchodzenia do sytuacji.