Inne programy

Zabawy paluszkowe

Polegają na stymulowaniu zmysłu dotyku oraz rozwoju mowy. Poprzez fizyczny kontakt wpływają pozytywnie na relacje z drugą osobą. Dorośli mówią i ilustrują treść rymowanek wykonując ruchy rąk i palców, które dzieci mogą naśladować. Takie zabawy sprawiają, że maleństwo szybciej rozluźnia zaciśnięte piąstki. Dzięki temu w przyszłości szybciej opanuje umiejętność ubierania się, zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, rysowania i pisania.

Wielokrotne powtarzanie zabaw kształtuje pamięć słuchową dzieci i przyczynia się do lepszego zapamiętywania. Przykładami takich zabaw są np.: „Sroczka kaszkę ważyła” czy „Idzie kominiarz po drabinie”.

Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Dzięki tej metodzie dziecko poznaje własne ciało i przestrzeń, uczy się kontaktu z drugim człowiekiem, zdobywa zaufanie do siebie i do grupy, poznaje siebie i otaczający świat, poznaje swoją siłę i uczy się radzenia sobie ze swoimi reakcjami.

  • Masażyki
  • Przytulanki
  • Ćwiczenia mające na celu świadomość swojego ciała
  • Rozpoznawanie części ciała

Program „Zabawy parami”

Kierując się doświadczeniem wiem, jak ważny jest kontakt dziecka z innymi dziećmi. Oprócz zabaw prowadzonych grupowo, chcę zadbać o relacje dzieci w parach. Dziecko ma wtedy szansę na wykazanie się przed drugim dzieckiem, pokazanie swojego charakteru i toku myślenia. Nie jest „zasłonięte” przez grupą, ale ma okazję do własnego działania.

Program „Dobre zachowanie”

Polega on na stosowaniu niektórych zasad dobrego wychowania. Dobre maniery powinny być elementem naturalnym zachowania, tak więc ważne jest aby weszły w nawyk. Pragnę pokazywać dzieciom podstawy dobrego wychowania i konsekwentnie dochodzić do tego, aby i one się ich nauczyły. Chodzi tu przede wszystkim o oswajanie się z używaniem zwrotów grzecznościowych, bycia miłym dla innych czy umiejętności zachowania się przy stole. W pierwszych latach życia dziecka staje się to najprostsze do wdrożenia. Nauka dobrych nawyków przyczyni się też do odróżniania dobra i zła, na czym chcemy położyć ogromny nacisk. Chodzi tutaj o to aby zwracać uwagę na pożadane zachowania dzieci, a niepożądane konsekwentnie tłumaczyć.

Program „Lubię być czysty”

W moim Klubie ogromny nacisk będę kłaść na utrzymanie rąk i twarzy dzieci w czystości. Chcę przyzwyczaić je do częstego mycia rąk, zwłaszcza przed i po posiłku, a także przed i po załatwianiu swoich potrzeb fizjologicznych. Wiem, jak ważne jest zdrowie dziecka i zdaję sobie sprawę, że dbanie o higienę jest podstawą zdrowego życia.